Przedszkole dla dzieci z autyzmem Kielce

Nauka chemii cz. 4

My w tym miejscu wniknąć musimy szczegółowiej tylko w niektóre własności ciał stałych, cieczy i gazów, w te mianowicie, którymi posługiwać się będziemy w opisywaniu materii rozpatrywanych w chemii. Ciało stałe odznacza się tym, że zostawione samo Przedszkole dla dzieci z autyzmem Kielce

Nauka chemii cz. 6

Do ciał, które najczęściej znajdują się w przyrodzie w postaci kryształów, należy gips. U nas w wielu miejscach, np. w krakowskim, można znaleźć dużo kryształy gipsu, zagrzebane w piasku, albo też w zwartych szeregach ustawione wzdłuż ścian Przedszkole dla dzieci z autyzmem Kielce

Wodór cz. 1

W przyrodzie ziemskiej wodór rzadko się znajduje w stanie pierwiastku: Zawierają go w sobie w małej ilości gazy wydzielające się z wulkanów, a także gazy powstające podczas niektórych rozkładów ciał organicznych tj. roślinnych i zwierzęcych; znajduje się Przedszkole dla dzieci z autyzmem Kielce

Wodór cz. 3

Im wyżej następnie temperatura się podnosi, tym coraz większa ilość związku ulega takiemu rozpadaniu się, aż nareszcie w temperaturze odpowiednio wysokiej może nastąpić rozkład całkowity. W miarę jednak zniżania się temperatury zachodzi zjawisko odwrotne; Części rozdzielone łączą Przedszkole dla dzieci z autyzmem Kielce

Nauka chemii cz. 23

Ale rtęć, tlen, jod, srebro, chlor itd. nie mogą rozpaść się na żadne ciała nowe, gdyż składają się z jednej tylko, pojedynczej materii, a ujemne wypadki badania przekonywają nas, że ciał tych nie można otrzymać drogą połączenia Przedszkole dla dzieci z autyzmem Kielce

Nauka chemii cz. 18

Palenie się magnezu jest przemianą chemiczną i na podstawie jego szczegółów możemy scharakteryzować istotę zjawiska chemicznego jak następuje: W naszym przykładzie z dwóch rozmaitych materii, magnezu i powietrza, utworzyła się jedna materia do pierwotnych zupełnie niepodobna; w Przedszkole dla dzieci z autyzmem Kielce

Nauka chemii cz. 25

Dotychczas oparło się rozkładowi około 80 ciał, chemia dzisiejsza uznaje przeto około 80 ciał prostych czyli pierwiastków. Każdy pierwiastek oprócz nazwy otrzymuje odpowiadający sobie symbol czyli znak chemiczny. W przyszłości nauczymy się cenić wysokie znaczenie i wartość Przedszkole dla dzieci z autyzmem Kielce

Nauka chemii cz. 19

Zupełnie co innego rozumieć mamy  o innych własnościach: z metalicznego, błyszczącego, ciągłego, łatwo topliwego magnezu i gazowego, przezroczystego powietrza powstaje popiół bez połysku, kruchy, nietopliwy a tym bardziej nielotny, w którym nie tylko nie odnajdujemy własności pierwotnych Przedszkole dla dzieci z autyzmem Kielce

Wodór cz. 4

Jeżeli w podobnej mieszaninie zanurzymy elektrody stosu dość silnego (złożonego co najmniej z 2 ogniw Bunsona), to spostrzeżemy na nich wytwarzanie się pęcherzyków gazowych. Używając przyrządu zwanego woltametrem, w którym każda elektroda znajduje się wewnątrz osobnego dzwonka Przedszkole dla dzieci z autyzmem Kielce

Wodór cz. 5

W praktyce chemicznej często spotykamy się z metalem białym i miękkim, który nosi nazwę potasu. Świeża jego powierzchnia błyszczy jak srebro, ale nadzwyczaj szybko staje się matową, ponieważ potas rdzewieje w powietrzu w mgnieniu oka. To rdzewienie, Przedszkole dla dzieci z autyzmem Kielce

Przedszkole dla dzieci z autyzmem Kielce